번역은 오후에
Commanders!
In version 0.8.0 of the game World of Warships, the new aircraft carriers will be introduced. The update. will significantly change the gameplay of the whole class as players know it, moving away from the specific controls and gameplay, that is currently more in the realm of real-time strategy games. The main goals of the changes are to:
- increase the popularity of aircraft carriers,
- increase the entertainment factor when playing them
- improve the balance in comparison to other classes.
More than 5,000 players participated in the testing of aircraft carriers. Thank you for your feedback and the time spent on tests. You have allowed us to find, and fix, a lot of bugs as well as improve some mechanics.
Anyone will soon be able to try the new CVs. Their gameplay is gradually taking its final form. In this post, we'll tell you about a few recent changes implemented following test results.
The small opportunities of autopilot system is one of the reasons why players want to control the aircraft carrier independently and in parallel with the aircraft. It didn't allow the ships to move in reverse, so if the aircraft carrier crashed into an island, then you had to spend a lot of time to get it back on the right course. We have improved autopilot for all classes of ships. Now, if the player puts a navigation point in the stern sector relative to the current course of the ship, the autopilot will reverse. Thus, by plotting points in the tactical map view, you will be able to remove the aircraft carrier from the collision with the island, without the need to return/recall your active aircraft.
We know that there are other situations in which some players would like to use a squadron and an aircraft carrier in parallel. However, at the heart of the new gameplay is the management of only one game unit at a time - predominantly an aircraft squadron. This condition is necessary for not spreading the player's attention too thin in battle and reduce the current overload of micro management, making the class of aircraft carriers more accessible to everyone.
Another controversial point was the protection of the aircraft carrier from an enemy air attack. Players had to return the squadron, and only then, from the СV, use the necessary counter measures, including the fighters call. Not all players used this opportunity. Often they were unable to react in time or they were not ready to lose control of their planes. To solve this problem, we are working on an automatic activation system of the relevant CV consumables when it is in danger.
Speaking about fighters. The time during which they chased plane, has been reduced. Now it will be easier to run away from them. During tests, the circle on the minimap showed the trajectory on which the fighters were patrolling. Players couldn't figure out how far away from the fighters it was safe to fly. Now the circle will show the extreme boundary of the zone, the area within which your planes will be attacked. Thus, the working of the consumable "fighters" will become more obvious and understandable.
Balance is one of the hottest topics of discussion. It is important to understand that it is impossible to bring optimum balance to the final state of the class in the test environment, as players behave differently there than on the main server. That's why, the work on the balance settings of aircraft carriers will continue after their release. Within a few months, you can expect numerous changes to the parameters of aircraft, including the number of units and their types. As is the case with the initial test of new aircraft carriers, here we will count on your feedback and support to assist us in the 'fine-tuning' process.
Thanks to our joint efforts, the class of aircraft carriers will soon get a new life in World Of Warships. Thank you!
Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
지휘관들! 게임 월드 오브 워쉽의 버전 0.8.0에 새로운 항공모함이 도입될 것이다. 이 업데이트는 플레이어가 알고 있는 것처럼 전체 클래스의 게임 플레이를 크게 바꾸어 현재 실시간 전략 게임의 영역에 있는 특정 컨트롤과 게임 플레이에서 벗어날 것이다. 변경사항의 주요 목표는 다음과 같다. - 항공모함의 인기를 높임 - 재생할 때 엔터테인먼트 요소 증가 - 다른 클래스와 비교하여 밸런스를 개선한다. 5,000명 이상의 참가자들이 항공모함 시험에 참가했다. 당신의 피드백과 시험에 소비한 시간에 대해 감사한다. 당신은 우리가 많은 버그를 찾아 고칠 수 있도록 허락했고, 또한 몇몇 기계들을 개선시켰다. 누구나 곧 새 이력서를 써 볼 수 있을 것이다. 그들의 게임 플레이는 점차 마지막 형태를 띠고 있다. 이 게시물에서는 다음 테스트 결과에 따라 구현된 몇 가지 최근 변경 사항에 대해 설명하겠다. 자동 조종 시스템의 작은 기회는 참가자들이 항공기와 병행하여 항공모함을 통제하고자 하는 이유 중 하나이다. 그것은 배들이 역방향으로 움직이는 것을 허락하지 않았다. 그래서 만약 항공모함이 섬에 충돌한다면, 당신은 그것을 올바른 항로로 되돌리기 위해 많은 시간을 들여야 했다. 우리는 모든 종류의 선박에 대해 오토파일럿을 개량했다. 현재 진행 중인 항로를 기준으로 선미 부분에 항법점을 두면 오토파일럿이 역행한다. 따라서 전술 지도 뷰에 점을 표시함으로써 활성 항공기를 반환/호출할 필요 없이 섬과의 충돌에서 항공모함을 제거할 수 있다. 우리는 일부 선수들이 비행대와 항공모함을 병렬로 사용하고 싶어하는 다른 상황들이 있다는 것을 안다. 그러나, 새로운 게임 플레이의 중심에는 한 번에 하나의 게임 단위, 주로 항공기 비행대 관리만이 있다. 이 조건은 전투에서 참가자의 주의를 너무 희박하게 분산시키지 않고 현재 마이크로 관리의 과부하를 줄임으로써 항공모함의 등급을 모든 사람이 보다 쉽게 이용할 수 있게 하기 위해 필요하다. 또 다른 논란이 되는 점은 적군의 공습으로부터 항공모함을 보호하는 것이었다. 함모들은 함재기를 돌려야 했고, 그때서야 V에서 전투기을 소집하는 등 필요한 대응책을 사용했다. 모든 선수들이 이 기회를 이용하지는 않았다. 종종 그들은 제때에 반응하지 못했거나 비행기를 제어할 수 없게 될 준비가 되지 않았다. 이 문제를 해결하기 위해, 우리는 관련 CV 소모품이 위험에 처했을 때 자동 활성화 시스템을 연구하고 있다. 전투기 얘기가 나와서 말인데 그들이 비행기를 쫓는 시간이 줄어들었다. 이제 그들에게서 도망가는 것이 더 쉬워질 것이다. 시험 동안, 최소검정 위의 원은 전투원들이 순찰하고 있는 궤적을 보여주었다. 선수들은 전투기를 조종하는 것이 얼마나 안전한지 알 수 없었다. 이제 원은 당신의 비행기가 공격받을 지역의 극한 경계를 보여줄 것이다. 따라서 소모품인 "파이터"의 작업이 보다 명확하고 이해할 수 있게 될 것이다. 균형은 토론의 가장 중요한 주제 중 하나이다. 참가자들이 메인 서버와 다르게 행동하기 때문에 시험 환경에서 클래스의 최종 상태에 최적의 균형을 맞추는 것이 불가능하다는 것을 이해하는 것이 중요하다. 그렇기 때문에 항공모함의 균형 설정에 관한 작업은 항공모함의 방출 이후에도 계속될 것이다. 몇 달 안에 당신은 항공기의 매개변수에 대한 많은 변경을 예상할 수 있다. 여기에는 단위 수와 그 유형이 포함된다. 새로운 항공모함의 초기 시험과 마찬가지로, 여기서는 당신의 피드백과 지원에 의지하여 '미세 조정' 과정을 도울 것이다.
by 파파고
0.8.0은 1월 중순이나 될려나.. 0.7.12도 있네