https://www.facebook.com/wowsdevblog/posts/2118049178521418.
ST. Balance changes. Japanese and German battleships.
Japanese battleship Izumo:
The thickness of the upper deck armour plating is increased from 32 mm to 57 mm;
Surface Detectability Range reduced from 19.26 to 17.19 km;
Surface Detectability Range after shooting from smoke is reduced from 19.21 to 16.8 km.
The changes will allow the battleship to receive less damage from the enemy cruisers' HE shells, and the change in the visibility puts her in line with that of other tier IX battleships. It will also increase the average life time and combat efficiency of the ship.
Japanese battleship Yamato:
The speed of rotation of the Main Battery is increased from 2.5 to 3.0 g / s to increase the level of comfort of the game on the ship.
Japanese battleship Ashitaka:
AP shells was replaced with a shell with the following characteristics:
Initial speed: 806 m / s instead of 790 m / s;
Damage: 12 600 instead of 12 400.
Thus, the battleship can better combine high speed and effective armament. The ship will have a volley from the battleship Amagi, whilst staying inferior to it in armour.
Japanese battleship Kawachi:
In the hull (A) the reload time of the Main Battery is reduced from 33 to 30 s.
Japanese battleship Myogi:
A Hull: the reload time of the Main Battery is reduced from 33 to 30 s;
A Hull: rotation speed of the Main Battery is increased from 3.0 to 4.0 g / s;
The sigma parameter is increased from 1.8 to 2.0.
Thus, Kawachi and Myogi will become more comfortable ships during the progression from the base to the top state of the ship. The change in sigma will compensate for the small number of shells in the volley.
German battleship Nassau:
Reload time of the Main Battery has increased from 22.2 to 26 s
Reduced the number of charges of consumable "Repair Party" from 3 (4 for Repair Party II) to 2 (3).
The ship showed high efficiency at her tier and the corrections should lead it to balance with other ships at her tier. Reducing the number of charges of this consumable will increase the effectiveness of experienced and novice players on the ship.
Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
1 일본 9티어전함 이즈모: 갑판장갑이 32미리에서 57미리로 버프, 탐지거리가 19.26km 에서 17.19km 로 버프, 갑판장갑 증가로 이제 고폭에 저항성 생김
2 일본 10티어 전함 야마토: 주포탑 회전속도가 초당 2.5에서 3.0으로 변경
3.일본 7티어 골쉽전함 아시타카: ap 탄 변경으로 탄속도가 790m/s 에서 806m/s 로 변경, 데미지도 12400에서 12600으로 증가
4.일본 3티어 전함 카와치: A헐에서 주포 재장전시간 33초에서 30초로 변경,
5.일본 4티어 전함 묘기: 주포 재장전시간 33초에서 30초로 변경, 주포 회전시간도 초당 3초에서 4초로 변경, 시그마값 1.8에서 2.0으로 변경
6.독일 3티어 전함 나사우: 주포 재장전시간 22.2초에서 26초로 변경, 복구반?(체력회복) 3회에서 2회로 감소 (프리미엄 소모품시 4회에서 3회로)
나사우가 그렇게 센가요 전 잘 모르겠던데
이제 묘기 탄이 묘기를 덜 부릴려나... 근데 패치되면 이즈모는 뭘로 잡죠?
그래도 불찜질을..
얌토 기존 180도에 72초에서 180도에 60초로 버프 묘기 기존 180도에 60초에서 45초로 큰 버프 이즈모 1번 포탑 있는 부분의 장갑두께랑 같아지는건가 흐음
드디어 얌토 주포탑 회전 속도가... 근데 무사시는 그대로 가나보네요.
이즈모는 구조적으로 쳐맞을 수밖에 없는 입장에 그나마 좀 숨통 트이겠네요. 야마토 버프도 개인적으로 반갑고...
우스터 탈때 이즈모 만나면 정말 좋았는데 이제는 불만 붙이고 철갑으로 때려야할것 같네요 ㅋㅋㅋ
엥? 나사우를 왜 너프해? 사거리도 답없어서 이 배 저 배한테 얻어맞다 터지는게 일인데
이즈모가 9티어 호구전함중에 하나였는데 통크게 버프해주네요. 피탐은 어차피 저수치면 크다고 이야기 하긴 힘들지만 57 mm 갑판장갑으로 되는건 전함입장에서 엄청 큰 버프이니.. 이제 만만한 호구는 프레디히 뿐인가??
드뎌 이즈모 쓰레기가 밥값할때가 온것인가