Weekly Buffs
*새로운 특징: 주간 버프
Starting today, the Caligari Sector will have an unique bonus rotating weekly. With each freshly activated buff, players will gain an advantage in different activities. Weekly Buffs reset on Mondays with Glory.
오늘부터, 칼리가리 섹터에는 독특한 보너스가 매주 돌아가며 생길 것입니다. 각각의 새롭게 활성화된 버프로, 플레이어는 서로 다른 행동들에 이점을 갖게 됩니다. 버프는 월요일마다 영광과 함께 리셋됩니다. 모든 버프의 종류는 아래의 사이트에 제시되어 있습니다.
The full list of the weekly buffs can be found here.[neocoregames.com]
New Event: Edict of Termination
The Caligari Conclave has identified eight enemies of the Imperium as primary targets in need of immediate elimination. In His name they shall be obliterated from existence.
Enemies of the Imperium can now spawn instead of Villains during Missions. By defeating them, players are rewarded Fate, Credits, and gear - however, if all eight Targets are eliminated, the rewards are much more valuable - gather Favour, Loot Chests, Psalms, and Consumables!
- Recommended Level: 50
*새로운 이벤트: 제거 칙령
칼리가리 비밀회의는 제국의 적 여덟 마리를 포착하고 즉각적인 말살이 필요한 중대한 표적으로 지정했습니다. '그'의 이름으로 그것들의 존재는 소멸할 것입니다.
제국의 적들은 미션 도중 빌런급 적들을 대신하여 나타날 수 있습니다. 그것들을 쓰러뜨리면, 플레이어는 운명 포인트, 크레딧, 장비로 포상받습니다-다만 여덟 표적을 모두 제거하면, 포상은 훨씬 더 가치있게 될 것입니다-호의와 전리품 상자, 찬송 기도, 소모품들을 모으십시오!
Event Reward System
Custodian Rebus is in possession of valuable artifacts of time past, as well as powerful relics to help fighting against the enemies of the Imperium. However, he's willing to trade them for the right price. By completing various existing and upcoming Events, players are rewarded Favour that can be turned in at the Custodian in exchange for various cosmetics, consumables, auras, summons, and more!
- Access to the Agartha Subsector is required in order to interact with Custodian Rebus.
- Custodian Rebus is only available from Friday through Sunday at the Ormeus System.
Notable rewards include:
- Unique Portrait Frames
- Command Bridge Decorations
- Footprints
- Consumables
- Auras
- Summons
*이벤트 보상 시스템
'커스토디안 레부스'는 제국의 적들과 싸우는데 도움이 되는 강력한 유물과 귀중한 고대의 공예품들을 소유하고 있습니다. 그러나, 그는 적당한 가격으로 그것들을 팔고 싶어 합니다. 이벤트를 완료함으로써, 플레이어는 커스토디안의 다양한 코스메틱 아이템(독특한 초상화 프레임, 함교 장식물, 발자국 등), 소모품, 아우라, 소환물 등과 교환할 수 있는 호의를 얻게 됩니다. 아가타 서브섹터에 가면 커스토디안 레부스를 만날 수 있습니다. 커스토디안 레부스는 오직 금요일에서 일요일까지만 오르메우스 성계에서 찾을 수 있습니다.
Misc
- The original PvP map was visually slightly modified and new maps have been added
- Added an Artificer Power Fist blueprint
- Added an Artificer Phosphor Blaster blueprint
- Added an Artificer Vivisector Claw blueprint
*기타
원래의 PvP 맵이 시각적으로 약간 개조되었고 새로운 맵이 추가되었습니다
아티피셔 파워피스트 설계도가 추가되었습니다
아티피셔 포스포 블래스터 설계도가 추가되었습니다
아티피셔 비비섹터 클로 설계도가 추가되었습니다(이상의 3개의 아이템은 테크-아뎁트의 소환수 전용)
Missions
- Fixed an issue where various static objects could be highlighted in missions
- Fixed a sound issue in the fourth Tutorial mission
- Numerous fixes for Starmap missions
- Fixed an issue where Mech enemy units did not drop loot in various missions
- Fixed an issue where the Tech Adept had missing voiceovers in some campaign missions
- Fixed a couple of camera angles in some campaign missions that occassionally caused CTD
- Fixed some Challenges where construct kills were not counting properly
Perks, Passives, Heroic Deeds
- Fixed the Art of Crippling Perk
- The Opportunist Stance II perk's desc__ription got updated to better represent actual behavior
- Corrected the desc__ription of the Stagger Exploitment perk
- Corrected the desc__ription of the Berserker perk
- Corrected the desc__ription of the Walking the Line Heroic Deed
- Fixed the Grinding Through Heroic Deed
- Fixed the Violent Addiction Heroic Deed which did not count the Adrenaline usage of the Stealth Bodysuit Armour
- Corrected the desc__ription of the Quickening passive
- Fixed a bug where upon using Ancient and Archeotech Personal Teleporters with the Zealous Displacement perk and the Bloodlust attribute active they did not restore HP and consumed Inoculator charges instead of class resource
- *미션 관련
- -다양한 고정된 사물이 미션 중 강조되는 문제 해결
- -네번째 튜토리얼 미션의 소리 문제 해결
- -스타맵 미션들의 수많은 문제 해결
- -적 기계 유닛이 여러 미션에서 전리품을 떨어뜨리지 않는 문제 해결
- -테크-아뎁트가 몇몇 캠페인 미션에서 대사를 하지 않는 문제 해결
-캠페인 미션에서 CTD(튕김)을 일으킬 수 있는 두 카메라 앵글 문제 해결
-일부 첼린지 미션에서 construct kill이 제대로 세어지지 않는 문제 해결
*퍽, 패시브, 영웅적 행위 관련
-손상된 퍽의 이미지 고침
-The opportunist stance 2 퍽의 실제 행위를 더 잘 표현하도록 설명 업데이트됨
-The stagger explitment 퍽의 설명 정정
-The berserker 퍽의 설명 정정
-The walking the line 영웅적 행위의 설명 정정
-The grinding through 영웅적 행위 고침
-스텔스 바디슈트 아머의 아드레날린 사용을 계산에 포함하지 않았던 The violent addiction 영웅적 행위 고침
-The quickening 패시브의 설명 정정
-The zealous displacement 펵과 Bloodlust attribute와 함께 고대 혹은 아키오테크 개인용 텔레포터 사용 시 HP를 채워주지 않고 클래스 자원이 아니라 인오큘레이터를 소모하는 버그 고침
Psyker
- From now on, every Psychic Power activates the Biomantic Haste passive skill
- *싸이커
- -이제부터, 모든 사이킥 파워는 바이오메틱 헤이스트 패시브 스킬을 활성화한다.
Achievements
- Fixed the Efficient Operative achievement
- Fixed the Pawns of the Beast achievement
- Fixed the Forged Lord achievement
- *업적
- -The efficient operative 업적 고침
- -The pawns of the beast 업적 고침
- -The forged lord 업적 고침
Crafting and Itemization
- Fixed some Relic Blueprint purchases that did not cost Fate as it was intended
- Using an already known relic blueprint now properly adds additional crafting charges
- From now on upon crafting relic Inoculators a relic enchant will properly appear on the crafted items
- Fixed an issue that resulted in less enchants being crafted onto Archeotech Relic items
- Fixed an issue where the Ancient relic requirement "Use booster type Inoculator component" did not count sometimes
*크래프팅과 아이테마이제이션 관련
-일부 렐릭급 설계도 구매 시 본래 의도대로 운명 포인트가 소모되지 않는 문제 해결
-이미 알려진 렐릭급 설계도 사용 시 이제 정상적으로 추가적인 크래프팅 차지를 추가함
-이제부터 렐릭급 인오큘레이터 제작 시 렐릭 인챈트 내용이 정상적으로 제작된 아이템에 나타남
-아키오테크 렐릭 아이템을 제작할 때 본래보다 적은 인챈트만 나오는 문제 해결
-에인션트 렐릭의 필요조건 "부스터 타입 인오큘레이터 구성요소 사용"이 가끔 계산되지 않는 문제 해결
Misc
- Several crash fixes and stability improvements
- Numerous localization fixes
- Fixed the Suppression damage of some Plasma Cannon skills
- Support Wargear renamed to Belt Equipment for consistency reasons
- Fixed the issue where various Warzone and Tarot hazards affected the players as well
- Fixed the Attunement milestone of the Psy Focus attribute of the Psyker
- From now on the following units can also be properly targeted with the Sniper Rifle's Sniper Shot skill: Wave Serpent; Wind Rider; Howling Banshee Exarchs; Kastelan Robot
- *기타
- -몇몇 튕김 문제 해결, 안정성 개선
- -수많은 로컬라이제이션 수정
- -플라즈마캐논 스킬의 제압 데미지 고쳐짐
- -일관성을 위해 '지원형 워기어'가 '벨트 장비'로 개명됨
- -다양한 워존과 타롯 미션의 위험들이 플레이어에게도 영향을 미치는 문제 해결
-싸이커의 Psy focus attribute의 Attunement milestone 고침
-이제부터 다음의 유늣들은 스나이퍼 라이플의 스나이퍼 샷 스킬에 정상적으로 목표로 설정됨: Wave serpent, Wind rider, Howling banshee exarchs, Kastelan robot
Multiplayer
- Fixed an issue where the previous battle's ID was displayed on the voting screen upon starting a battle in the Warzone
- *멀티플레이어 관련
- -워존에서 전투를 시작할 시 이전 전투에서의 아이디가 투표 창에 나오는 문제 해결
Controller
- The 'Wear' slider under the Appearance tab can now be moved properly
- Fixed an exploit where changing the appearance of the character could be done without spending any credits
- Fixed an issue where the Thundering Leap skill sometimes did not work properly
- Added several animations and illustrations for the Tutorials in the Journal
- From now on, players can split their stacked items. By moving a stack in their inventory or stash, a window with a slider will appear
- *컨트롤러 관련
- -Appearance 탭 아래의 'Wear' 슬라이더는 이제 정상적으로 움직일 수 있음
- Tweaked the difficulty of the "Invaders on the Martyr" level and other defense missions as well
- The Sentinel Armor skill’s (Summon Tarantula turret) had its cost reduced from 60 to 15 Zeal, its cooldown reduced to 5 seconds from 10. Range is slightly increased, and its rotation speed is increased from 63°/sec to 180°/sec
- The Tarantula turret’s rotation speed was also increased from 63°/ sec to 180°/sec, its internal Cooldown got reduced from 3 sec to 2.2
- The Frag Grenade had its cooldown reduced from 10 to 3 seconds, and it no longer triggers global cooldown
- The Unholy Cathedral GUI now shows the score and the difficulty now increases after every 1 minute
- Necromechanic turrets can now be placed freely just as tarantula turrets, they also received a spawn effect
- The Necromechanic turret now gives 66% Damage Bonus instead of 50%; Cooldown reduction
- Gamma turret now restores 1% HP/sec (up from 0.5%) and it now also gives 10% Damage reduction in the area.
- Alpha turret restores 10% HP/sec (up from 5%)
- The Toxicrene's passive cloud’s range now matches the after death poison cloud range, the after-death poison cloud’s duration was reduced to 5 seconds from 8 and is now properly visible
- Removed "Strong vs Armored" from Lasgun equipped Tarantula turret
- *밸런스 관련
- -"Invaders on the Martyr"와 다른 방어 미션들의 난이도 수정됨
- -센티넬 아머 스킬(타란튤라 자동포탑 소환)이 60에서 15의 열정을 필요로 하게 되었고, 쿨다운은 10초에서 5초로 변경됨. 사거리가 약간 증가했고 회전 속도가 기존의 초당 63도에서 초당 180도로 증가됨
- -일반 타란튤라 자동포탑의 회전 속도 역시 초당 63도에서 초당 180도로 증가, 내부적 쿨다운은 3초에서 2.2초로 감소
- -프랙 수류탄의 쿨다운이 10초에서 3초로 감소. 그리고 더이상 전체 쿨다운을 일으키지 않음
- -불경한 대성당의 GUI가 이제 점수와 난이도를 표시하며 1분마다 증가함
- -네크로메카닉 터렛이 이제 타란튤라 포탑만큼 자유롭게 설치될 수 있으며 배치 효과가 생겼음
- -감마 터렛은 이제 초당 1%(원래는 초당 0.5%)의 HP를 회복하며 배치된 지역에 10%의 데미지 감소 효과를 줌
- -알파 터렛은 이제 초당 10%(원래는 초당 5%)의 HP를 회복함
-톡시크린의 패시브 독구름의 범위가 이제 죽은 뒤의 독구름의 범위와 같아졌으며 죽은 뒤의 독구름의 지속 시간이 8초에서 5초를 줄었고 이제 정상적으로 보임
-타란튤라 포탑에 장비된 라스건의 "중장갑에 효과적" 능력이 제거됨
Perks
- The Eradicator Assassin's initial perk has been changed to Deadshot
- Mind Fortress now gives 5% Damage Reduction/sec (previously 3%) and stacks up to 20%
- Runic Armour now lasts for 10 seconds (previously 5)
- Grinder now gives a 66% Damage bonus (previously 30%)
- Stride of the Blessed now gives 25% movement speed but also takes more (5%) Damage Reduction
- Run and Gun Now gives 35% Damage Bonus (previously 20)
- The Puritan perk now gives 4 energy shield/puritan points that regenerates faster than most energy shields. Works with shield related enchants. Also, while you have a shield active (any shield) players get a 25% Heat Damage Bonus
- Tactician now only increases cooldown by 0.5 seconds while retaining all the other bonuses.
- Berserk State: 2% Damage Bonus / stack (previously one), lasts for 2 seconds (previously 1)
- The Radical Perk now gives a berserk token for every 5% HP lost, and now gives 0.015% bonus per radical point (previously 0.0033%)
- The Vanquisher of the Vile perk now also gives a permanent 50% Suppression Damage Bonus
- The Art of Crippling’s effect is increased from 50% to 80% debuff duration
- Under Pressure’s Damage bonus is increased from 30% to 55%
- Subdermal Mesh and Subdermal Plating’s positive Damage Reduce values has been adjusted to 20% from 10, but negative values have been increased to 7 from 3.
- Martyrdom’s bonuses have been doubled
- Artificial Organs' unlock requirement has been lowered to 200 inoculator uses from 2500, and added 1% of maximum class resource regeneration/sec
- Augmented Body now also increases movement speed by 10% and it’s unlock requirements have been massively reduced
- Opportunist Stance's ability changed to give -20% Cooldown for Skills with medium cooldown (between 4-10 sec) on Dodge move
*퍽
-이레디케이터 어쌔신의 최초의 퍽이 Deadshot로 변경됨
-Mind Fortress가 이제 초당 5%(원래는 3%)의 데미지 감소 효과를 가지며 최대 20%까지 쌓일 수 있음
-Runic Armour는 이제 10초(원래는 5초)간 지속됨
-Grinder는 이제 66%(원래는 30%)의 데미지 보너스를 줌
-Stride of the Blessed는 이제 25%의 이동 속도 보너스뿐만 아니라 5%의 데미지 감소 효과를 줌
-Run and Gun은 이제 35%(원래는 20%)의 데미지 보너스를 줌
-퓨리턴 퍽은 이제 대부분의 에너지 쉴드보다 빠르게 차오르는 에너지 쉴드/퓨리턴 포인트 4점을 줌(방패 관련 인챈트와 연동). 또한 작동 중인 쉴드(어떤 종류든 상관 없이)를 가지고 있을 시 플레이어는 25%의 열 데미지 보너스를 받음
-Berserk state: 2%의 데미지 보너스/스택됨(원래는 안 됨), 2초간 지속(원래는 1초)
-The Radical 퍽은 이제 HP가 5% 감소할 때마다 Berserk 토큰을 하나씩 주며, Radical 포인트마다 0.015%(원래는 0.0033%)의 보너스를 줌
-The Vanquisher of the vile 퍽은 이제 영구한 50%의 제압 데미지 보너스를 줌
-The Art of Crippling의 디버프 지속 효과가 이제 50%에서 80%로 증가
-Under Pressure의 데미지 보너스가 30%의 55%로 증가
-Subdermal Mesh와 Subdermal Plating의 양의 데미지 감소값이 10%에서 20%로 조정됨, 그러나 음의 값은 3%에서 7%로 증가
-Martyrdorm의 보너스가 두 배가 됨
-Artificial Organs의 해제 조건이 2500 인오큘레이터 사용에서 200으로 감소, 초당 1%의 최대 클래스 자원 재충전 효과 추가
-Augmented Body는 이제 이동속도를 10% 증가시키며 해제 조건이 크게 감소함
-Opportunist Stance의 능력이 회피동작 시 중간급(4~10초)의 스킬 쿨다운을 20% 감소시키는 것으로 변경됨
오랜만에 찾아 왔는데 그래도 꾸준히 업데이트가 되긴 하는군요! 가이제리크님도 수고 많으십니다^^
절망롹선생님 오랜만입니다. 제가 워해머40k팬이기도 하지만 계속 업데이트하는 것뿐만 아니라 이런 대형 업데이트를 할 때마다 매번 생기는 새로운 버그를 하루 혹은 이틀 뒤에 핫픽스로 고쳐주는 개발자들의 정성 때문에 이 게임을 계속 지켜보는 중입니다.
이번패치 이후에 최적화도 개선된듯 보이네요 이전보다 프레임이 안정화된 느낌입니다
시작한지 얼마 안된 뉴비입니다.. 혹시 활성화 잘된 카발.. 있나요?...