GAME.NEW 상품에 닌텐도가 닌텐도 DS로Technical Achievement Award
(기술적인 실적을 올린 상품에 주어지는)을 획득했다고 합니다.
「게임 체험을 심화 시키기 위해서 기술을 전진시키는 최선의 노력」
이 인정되었다고 합니다.
차점에는 게임 큐브판의 「biohazard 4」이 선택되고 있습니다.
「닌텐도는2화면 , 터치 스크린 기술 , 무선 네트워크 , 내장 마이크를 사용해
지금까지 본 적이 없는 것 같은 고품질의 라인 업을 준비해
우리를 압도해 주었습니다.
DS의 능력을 나타내는 최고의 예는 저희들의 팀의1사람의6나이의 딸도D
S의 「Nintendogs 하면 좋은가?라는 것을 직감적으로 이해하는 것입니다
닌텐드DS는 과거10년에 처음의 진정한 게임의 발전을 완수했습니다.
그리고 저희들은 닌텐도가 금년 계획하고 있는 레볼루션에 더욱 흥분 당합니다
이 부문의 차점에는 카푸콘으로부터 게임 큐브로 발매된
「biohazard 4」이 선택되고 있습니다.
Xbox360의 최초의 세대의 게임은 저희들을 불과에 실망시키지 않을 수 없었습니다.
그것은 그것들이 놀라울 정도의 것이 아니기 때문에가 아닙니다.
그것은 저희들이 본 금년 가장 아름다운 게임이 4년전에 발매된
게임 큐브로 움직이는 게임이었기 때문입니다」
닌텐도는 베스트 발행자(발매원)과 베스트 디벨로퍼(개발자)의
양쪽 모두로 차점을 획득하고 있습니다.
그리고 금년 기대의 게임으로서 닌텐도로부터는
「뇌를 단련하는 어른의DS트레이닝」과
「이나 짚이나 머리학원」그리고 「The Legend of Zelda」이 선택되고 있습니다.
닌텐도 인 사이드
Nintendo Wins Technical Achievement Award; RE4 Comes 2nd.
Nintendo receives award from UK's largest game retailer.
by Ali Shehzad
February 6, 2006 - Ladies and Gentlemen, Nintendo has won the GAME.NET Award for technical Achievement for the Nintendo DS system. GAME.NET is one of the biggest game retailers in the Europe, comparable to EB Games or Gamestop here in the states. The award was given out to recoginze, in GAME's own words, "the best efforts to push gaming's technology forward in a way that enhances the experiences on offer".
"Nintendo blew us all away with perhaps the highest quality line-up of inventive software we've ever seen, utilising the dual screens, touch-screen technology, sound-recognition software, wireless networking and in-built microphone."
"A perfect example of the DS' ability to be enjoyed by anyone is when the daughter of one of our team, at six years old, figured out how to use the bubble-blower on Nintendogs before her Dad (a gamer for 20+ years) did. How? By blowing on the console of course. Durr!"
"Nintendo's DS is arguably the first true Evolution of gaming in decades, and only makes us even more excited about the Revolution the company is currently planning."
The GameCube version of Resident Evil 4 finished second in the same category (technical achievement). Said GAME.NET about the title:
"When we saw the first generation of Xbox 360 games, we couldn't help but feel slightly disappointed. That's not because they're not stunning-looking - they are. Rather, it has more to do with the fact that the best-looking game we've seen this year is on the lowly four-year-old GameCube."
Nintendo also scored the runner up prize for both Best Developer and Best Publisher. More highly anticipated games are set to be released by Nintendo in the coming months, including Brain Age, Big Brain Academy, and New Super Mario Bros. for the DS, as well as the hugely anticipated game, The Legend Of Zelda: Twilight Princess for the Nintendo GameCube.
The installed base of Nintendo DS is around 14.4 million worldwide and it is rapidly growing. The immense success and popularity of the Nintendo DS system only makes us more excited about the Revolution, because just like DS, it is going to provide us with an unrivaled gameplay experience.
Sources: Nintendo of Europe, GAME.NET
캬... 닌DS 요즘 진짜 잘나가네요... ㅋㅋ 기분좋아.... 만쉐~!!!
4년전에 발매된 게임 큐브로 움직이는 게임 ? 바하리버스 얘기하는건가... xbox 360 의 그래픽적 충격이 바하리버스 정도의 임팩트를 가졌다는건가..
360용 게임들이 4년전에 나온 큐브의 게임(바하4)보다 못하다는 애기같군요.
음 영어 전문도 올려주실수 없나요?
음 지금 애매한게 현재 나온 바하4와 비교해서 360의 게임들이 크게 차이가 없다는 이야기인지 아니면 과거 큐브가 나올때의 임팩트를 360이 주지 못한다는지 그 두개의 이야기 중 어느것인지를 잘 모르겠네요;ㅅ;
Nintendo 가 이런 저런 상을 받으면 뭐하냐...판매량이 늘어야 말이지 판매량이!!!
투밋스님... 큐브는 발매시 런치타이틀의 부족으로 임펙트같은거 없었지요. 전자의 추측이 맞을겁니다. ;;;
판매량은 점차 유럽에서도 DS가 PSP를 밀어내는 상태 아니던가요;ㅅ;?
큐브용 바하4와 최근 엑박360 게임들의 그래픽이 동급이란 얘긴가???
Nintendo 가 이런 저런 상을 받으면 뭐하냐...판매량이 늘어야 말이지 판매량이!!! 이 글에 동감이군요..ㅡㅡ
"When we saw the first generation of Xbox 360 games, we couldn't help but feel slightly disappointed. That's not because they're not stunning-looking - they are. Rather, it has more to do with the fact that the best-looking game we've seen this year is on the lowly four-year-old GameCube." 엑박360의 초기작품을 보고 다소 실망을 금치 못하였습니다. 그래픽이 구려서가 아닙니다-오히려 좋은 쪽이죠. 단지 우리가 금년에 보았던 최고의 그래픽을 지닌 게임은 4년된 게임큐브용이었기 때문입니다.
코이씨 말씀이 맞네요. 영어 전문을 읽어보니 360이 실망인 이유는 뛰어나고 충격을 줄만한 그래픽 때문이 아니라 올해 나온 최고로 화면이 멋있는 게임은 4년 전에 나온 게임큐브에 있다는 사실과 관련되어 있다라고 써져 있으니-_-;
저의 요청에 영어부분도 올려주신 링크의 대모험님 감사드립니다.
DS 잘팔리고 있는데 판매량이 왜 늘어야되죠?
큐브 말씀하신 것 같은데요.
우리를 압도해 주었습니다. ^^
아직도 나에겐 리버스가 더 충격적인데
저도 리버스가 충격...
저도 리버스가 훨씬더 충격적였습니다.....
흥분..당합니다 -_-;;
레볼까지 정말 이 기세 몰고 가자~!