패리
이제 패리당해도 가브 풀수있음
패링시 1m앞으로 감
강공패링시
패링시 상대방은 600ms동안 방어 회피등이 불가능하면 모든캐릭터가 약공을 넣을수있음
약공패링시
약공패링이펙트 사운드추가
900ms이득으로 대부분의 캐릭이 강공을넣을수있음(하랜같은건 못넣을거로 예상되네요)
버서커
패링-약공, 패링강공 커넥션 삭제(아무공격패링시 강공들어가는거얘기하는거같습니다)
하이랜더
패링시 킥이확정이던거 조정
강공데미지 전체적으로 상향
디펜스폼 약공2타막을시 가브확정이던것 수정
통나무던지기 추적거리 증가
공폼 회피속도 상향
그외 버그패치(킥 대쉬 킥 무한루프등)
켈틱커스(대쉬 상강그거)변경점
-대쉬상강시 공격폼으로 바꾸는것으로 캔슬가능
-상강서 횡강으로 캔슬시 타겟변경가능
스테미나 변경점
-공폼들어갈때 스테미나 쿨다운삭제
-공폼서 회피시 스테미나회복가능
-공태강공 스테미나 소모량 감소
로브링어
패치후에도 패링특수기 이득동일하게 조정
오로치
상약데미지 하향(첫타17->15, 2타15->7)
Wind gust, riptide strike데미지 상향 (둘중하나는 흘리기약공입니다 정확한이름을 모르겠네요)
슈고키
강공패링시 약공확정 약공패링시 강공들어가도록 조정(길게써있긴한데 별건아닌거같네요)
노부시
존어택 데미지 하향
발차기 시전속도 사거리 상향
발차기 적중시 스테미나줄던거 삭제(노부시 스테얘기인듯?)
은신상약 시전속도 상향
횡약마무리? 시전속도 상향
Swift Recoil”
- “Swift Recoil” can now connect to the Viper’s Retreat (after 200ms)
Chains Top Light and Heavy
- [Bug Fix] Inside chains, the Nobushi can move horizontally during all her Top attack startup, which allows her to dodge the Block into Shove for example. It is fixed.
Developer Comments: Now the Nobushi cannot move on side direction during her chain top attacks, she only move forward as the other chains in the game.
Side Dodges
- Increased the Nobushi side dodge recoveries durations to 600ms (Before was 500ms).
“Cobra Strike”
- [Bug fix] Nobushi Cobra Strike can hit an opponent without any visual contact when opponent succeed a dodge. It is fixed.
Developer Comments: It was not allowed to make a forward dodge during the “Cobra Strike”, only side dodges were allowed. Now, the Nobushi can cancel “Cobra Strike” by a forward or a side dodge.
Sprint Attacks
- [Bug fix] The Nobushi sprint light attack allows opponent to go through the guidance while the Sprint heavy doesn’t.
Developer Comments: So we did the opposite for the logic:
- Sprint Light no longer causes the opponent to be knocked off ledges.
-
Sprint Heavy now causes the opponent to be knocked off ledges.
-
[Bug fix] The Nobushi can perform “Slithering Thrust” and “Coiling Slash” while out of stamina with the “Iron Lungs” feat active. It is fixed.
Developer Comments: Now the Nobushi has the same behavior as the other characters which share the same feat. She cannot perform her sprint attacks.
Light Attacks post “Hidden Stance”
- Reduced the damage to 8 damage (from 18).
Developer Comments: Light attacks post “Hidden Stance” into Light (combo) now confirms 34 (instead of 44) damage.
“Sidewinder Form”
- Removed the ability to cancel “Sidewinder Form” recoveries by a back dodge. Can only be cancelled by a Front or a Side Dodge. Developer Comments: Same behavior than the “Cobra Strike”, will avoid to be able to escape.
기술명같은건 해석도 안되고 뭔지도 모르겠어서 원문그대로 가져왔습니다
샤먼
박치기후 넉백으로 후속타안들어가던거 수정
밑에 시노비버그수정이나 skirmish?리스폰 변경 플레이어다이알로그 변경등도 있기는한데 굳이 해석할필요가 있나해서 생략했습니다
변경점이 많기도 하고 기술명같은건 대부분몰라서 해석이 미흡한부분도 많습니다 혹시 이상한부분있다면 댓글로 수정해주시면 감사하겠습니다
하이랜더 약공패리하면 지금도 공태강공 확정이니 패치되도 여전히 확정일 듯 싶습니다
노부시를 살린다! 기분조네요!
로브링어 패치후에도 패링특수기 이득동일하게 조정 이 말은 약공패링후 상강 가불기가 PTS처럼 사장되지는 않겠군요