Adjustments made to the range of PCI movement outside of the strike zone on all difficulties beyond Rookie. Veteran is allowed 1.5 inches. All Star, Hall of Fame, and Legend is allowed 3 inches.
- Notes: We noticed some hit-type issues with balls low in the zone, which is likely one of the driving factors of the current pitching meta. Players will able to extend their PCI below the zone allowing them to generate new hit types (eg: line drives, fly balls, etc...) Extending the range will also allow for better delineation of player skill with pitches just outside of the zone. See the examples below:
스트라이크 존 밖으로 PCI를 움직일 수 있게 됩니다. 루키는 여전히 불가능하고, 베테랑은 1.5인치, 올스타/홀옵/레전드는 3인치까지 존 밖으로 뺄 수 있습니다.
추가 : 우리는 현재 피칭에 있어서, 현재 주로 채택되는 방식인 아래쪽 공을 치는데 문제점이 있다는 것을 알고있습니다. 플레이어들은 존 아래쪽에도 PCI를 움직여 새로운 타구들을 만들낼 수 있게됩니다 (라인드라이브, 뜬공, 기타등등) 타격범위의 확장은 존을 아슬아슬하게 빠져나가는 타구들에 더 잘 대처할 수 있게 해줄겁니다.
예제는 아래와 같습니다 (요건 공홈가서보세여)
In two-player games, hit types will more closely match PCI input (after timing, attributes and all other factors are involved). Single-player is unaffected.
Notes: This is a slight reduction of simulation aspects that we mentioned earlier that could have pushed a hit type up or down two categories based on the hitters fly-ball or ground-ball tendencies. To clarify, we haven't completely removed those tendencies, but they have been reduced to better match the results of your inputs. Remember, there are a lot variables that go into every hit ball.
2인 대전에서 PCI 입력 판정이 더 유저의 입력에 가까워집니다. 싱글게임은 해당없습니다.
추가 : 우리가 그동안 알고있었던 뜬공이나 땅볼 타구를 조금 줄여줄겁니다. 완전히 없어지진 않았지만, 자신의 조작과 보다 일치하게됩니다. 하지만 기억하실 것은, 타구를 결정하는 데는 많은 변수가 있다는 점입니다.
Slightly smaller PCI coverage, affecting weak hits and tip fouls. Does not affect solid region of the PCI. This change affects all modes.
PCI 범위를 약간 줄였으며, 약한 타구와 파울팁에 영향이 있습니다. 확실하게 PCI 내에 들어온 타구에 관해서는 영향이 없습니다. 모든 모드에 적용됩니다.
(공홈가서 예시를 봤는데 PCI크기가 약간 줄어들었네요)
Accuracy improvement for Swing Analysis PCI feedback, especially when swinging early outside or late inside. This affects the visual OSD only and not game play or results.
Notes: Keep in mind that even within ‘Good’ timing feedback, you can be slightly early or late – when early outside or late inside, this triggers a small power penalty and moves the PCI slightly.
스윙 후 PCI 궤적 분석이 정확해졌습니다. 특히, 밖의 공을 당겨칠때와 안쪽 공을 밀어쳤을때의 분석이 더 정확해집니다. 이는 분석에만 적용되는것으로 게임이나 타구 자체에 영향을 주지는 않습니다.
추가: 바깥쪽 공을 빠르게 칠때나 안쪽 공을 늦게 쳤을 때, '굿' 타이밍 내에서도 아주 약간 빠르거나 늦을 수 있다는 걸 기억하세요. 이 경우 파워 수치에 패널티가 발생하며 PCI가 약간 움직입니다.
(왜 나는 굿으로 쳐도 뜬공이고 상대는 아니어도 담장을 넘어가느냐에 대한 이야기겠네요)
Users will no longer be penalized for quickly re-entering the pause menu in BR games.
Users will now be prompted to pinch hit in BR when a pitcher steps up to the plate.
Created Players in Diamond Dynasty will now accurately show stats above 99 while in game. Note: equipment bonuses will not display in the front end DD menus.
Fixed certain stats within the Universal Profile that were showing incorrect values (Offensive: H, R, HR, SB. Defensive: H, ER, K, HR, BB). Users may see these stats have reset, but will now record correctly.
배틀로얄에서 일시정지 메뉴에 빠르게 다시 진입하는 경우에 있었던 패널티가 사라집니다.
배틀로얄에서 투수가 등판할 순서에 대타를 투입할것에 대한 선택지가 표시됩니다.
DD에서 생성선수의 능력치가 보다 정확하게 표시됩니다. 추가 : 장비 보정 능력치는 DD 메뉴에서 표시되지 않습니다. (아마 생성선수의 능력치가 99 이상인 경우 99까지만 표시되는 문제를 수정한것같군요)
유니버설 프로필에서 잘못 표시되었던 정보들 - H, R, HR, SB, H, ER, K, HR, BB 이 수정됩니다. 해당 수치들은 초기화될것이며, 정상적인 수치로 기록됩니다.
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가장 중점이 될 것은 PCI가 존 밖으로도 빠져나간다는 점이 되겠네요. 존 밖으로 빠진 공도 안타성 타구가 많이 나올지도...
빠른 소식 쩝니다!! 추천!!
오우 정리 감사~!
이런글은 추천하는거라 배웠습니다
해석감사....굿
수고하셨습니다~
PCI 커버 범위가 넓어진다는게 어떤 영향을 끼칠지 모르겠네요. 일단은 낮은공에 대한 결과가 달라질거라하고 입력을 제대로 하면 더 좋은 결과가 나올거라 하니 믿어봐야조..
영어 능력자시네요
감사합니다^^
추천 드세요~
이제 아래로만 주구창창 던지는 쪽x리 들 다죽었어!!
창피하네요ㅠ 해석 감사드립니다ㅠ
이러다가 휙휙 밖으로 나가버릴거같은 내 빠따.. ㅠㅠ
와 소넽님 멋있는거 보소 ㅎㅎㅎ 영잘알 이였어 ~