https://x.com/MarcMerrill/status/1770479141600874553 (글타래)
Marc 'Tryndamere' Merrill - 라이엇 게임즈 공동 창립자
여러분 안녕하세요 - 많은 분들이 라이엇 게임즈의 MMO 프로젝트에 대한 소식에 목마르다는 것을 알고 있으며, 지금까지 여러분들이 보여주신 놀라울만한 성원과 인내에 정말 감사의 말씀을 드립니다. 오늘 저는 저희 (MMO 프로젝트)가 어느 지점에 있는지 말씀드리려고 글을 썼습니다. 혼란스러워지기 전에 말씀드리자면: 네, 저희는 여전히 MMO 게임을 작업하고 있습니다.
많은 심사숙고와 의논 이후, 저희는 며칠 전 프로젝트의 방향성을 재설정하기로 결정했습니다. 이 결정은 쉽지 않았지만, 필요했던것이었습니다. 초기 구상안은 여러분이 오늘날 플레이할 수 있는 게임과 별반 다르지 않았습니다.
여러분 모두가 룬테라 요소를 덧칠한 이전에 플레이 했던 MMO 게임을 원하지 않는다고 생각합니다.; 룬테라의 잠재력을 진정 제대로 다루고 세계 각지의 플레이어분들의 엄청나게 높은 기대를 충족하기위해, 저희들은 게임의 상당한 진화라고 진정으로 느껴질만한 무언가를 만드는게 필요합니다.
이건 정말 큰 도전이지만, 대단히 열정적인 MMO 플레이어와 베테랑 게임 개발자들로 이루어진 팀은 (도전할) 의욕에 가득차 있습니다.
새로운 방향성과 함께, 새로운 MMO 제작 책임자인 Faburisu*를 소개하게 되어 기쁩니다. Fabrice의 플레이어로서의 경험과 몰입형 세계 창조에 대한 열정은 정말 비범합니다. 라이엇 게임즈, BioWare, EA에서 큰 프로젝트를 이끈 그는 신선한 시각과 뛰어난 공동의 헌신(a shared commitment to excellence)을 이끌면서 팀이 이 어려운 여정을 지속할 수 있도록 안내해 줄 것입니다.
며칠 전에 이를 중심으로 기초를 쌓기 시작했고 작년 동안 Vijay Thakkar**의 관리 아래, 저희들이 이야기 중인 다소 야심있는 게임을 만들기위해 기술의 토대가 되는 핵심 요소를 만들었습니다. Vijay의 리더십에 감사드리며 앞으로 저희 테크니컬 디렉터로서 게임 리더십 팀의 일원이 될 것입니다.
개발 계획을 재설정한다는 것은 오랜 시간 동안 (아마 몇 년간) "소식이 들려오지 않을 것(going dark)"이라는 뜻이기도 합니다. 이 고요한 시간은 개발팀 앞에 주어진 엄청난 양의 일에 집중할 수 있는 기간을 제공하는데 도움을 줄 것입니다. 새로운 정보를 둘러싼 흥분과 기대는 이해하지만 소식이 들려오지 않는 기간 동안은 여러분의 믿음을 당부드립니다.
'무소식이 희소식이다.'라는 속담을 떠올려주세요. 저희가 열심히 작업하고 있고, 여러분들이 좋아해주셨으면 하는 게임을 만들기위해 전력을 쏟고 있습니다.
저희에 대한 믿음과 여러분의 인내에 감사의 말씀을 드립니다. 저희들은 이 임무에 엄청나게 전념하고 있으며 앞으로의 모험과 저희들이 함께 말씀드릴 이야기를 고대합니다.
Fabrice Condominas
*게임관련 경력만 기재
전 Polygon Studio 게임 디자이너 (2000~2001)
전 DC Studios 리드 게임 디자이너 (2007)
전 EA Mobile 게임 디자이너 매니저 (2010~2011)
전 Bioware 리드 프로듀서 (2011~2017) - 매스 이펙트: 안드로메다, 매스 이펙트 3, 매스 이펙트 3: 오메가 (DLC)
전 EA 리드 프로듀서 (2017~2018) - 스타워즈: 스쿼드론
현 라이엇 게임즈 프로덕션 디렉터, 책임 프로듀서 역임
Vijay Thakkar
*게임관련 경력만 기재
전 Sony Onlinve Entertainment 프로그래머 (2004~2006) - 스타워즈: 갤럭시즈
전 Ensemble Studios 프로그래머 (2006~2009)
현 라이엇 게임즈 테크니컬 디렉터 (리그 오브 레전드: 와일드 리프트), 책임 프로듀서, 테크니컬 디렉터 역임
Hey all - We know many of you are hungry for news about the @riotgames #MMO project, and we really appreciate your patience and the incredible support you've shown us so far. I’m writing to update. you today on where we’re at. And before anyone panics: yes, we are still working on the game. #Leagueoflegends
After a lot of reflection and discussion, we've decided to reset the direction of the project some time ago. This decision wasn't easy, but it was necessary. The initial vision just wasn’t different enough from what you can play today.
We don’t believe you all want an MMO that you’ve played before with a Runeterra coat of paint; to truly do justice to the potential of Runeterra and to meet the incredibly high expectations of players around the world, we need to do something that truly feels like a significant evolution of the genre.
This is a huge challenge, but one that our team of deeply passionate MMO players and game development veterans is incredibly motivated to pursue
With this new direction, I'm excited to introduce @Faburisu as the new Executive Producer of the MMO. Fabrice's experience as a player and passion for creating immersive worlds is extraordinary. having. led big projects at Riot, BioWare, and EA, he brings a fresh perspective and a shared commitment to excellence that will guide our team as they continue on this difficult journey.
We started laying the groundwork for this pivot some time ago and over the last year under Vijay Thakkar’s management, we built key components of the technical foundation to create the kind of ambitious game we’re talking about. We’re grateful for Vijay’s leadership and that he’ll be part of the game leadership team going forward as our Technical Director.
Resetting our development path also means we will be "going dark" for a long time—likely several years. This silence will help provide space for the team to focus on the incredible amount of work ahead of them. We understand the excitement and anticipation that surrounds new information, but we ask for your trust during this silent phase.
Remember, 'no news is good news,' as it means we're hard at work, pouring our hearts and souls into making something that we hope you’ll love.
Thank you for believing in us and for your patience. We’re incredibly committed to this mission and we look forward to the adventure ahead and the stories we'll tell together.
우려가 되지만 기대가 더 크니 잘 나와줬음 좋겠다
작년에 이미 개발 방향성이 변경됐나보네 오늘 그 변경에 대한 공지를 때린거고 사실상 유령게가 나간게 방향성이 변경되서 나간게 맞는듯?