*Warning - Spoilers ahead if you have not finished the game*
주의 - 게임을 끝내지 않은 유저는 전방의 스포일러에 주의
-Added new character, The Scholar of the First Sin.
-원죄의 학자의 신규 캐릭터 추가
-Additional item description text.
-아이템 설명 텍스트 추가
-Choosing to enter the Covenant of Champions will now allow enemies to continue to respawn after being defeated.
-커버넌트 오브 챔피언을 이용하여 플레이어가 죽기 전 까지 몹이 계속 리젠되도록 만들 수 있음
-Choosing to enter the Covenant of Champions will now cause enemies to inflict more damage to the player.
-커버넌트 오브 챔피언을 이용하여 몹이 플레이어에게 추가 데미지를 입히도록 만들 수 있음
-Players will gain access to a new item: The Agape Ring. When players equip the new Agape Ring, souls collected from kills during online play will be absorbed by the ring rather than the player. This allows players to control their online matchmaking experience by limiting their total souls collected.
-새로운 아이템 획득 가능 : 아가페 링, 플레이어가 새로운 아가페 링을 장비했을 때, 온라인 플레이에서 적을 죽이는 동안 플레이어 대신 링에 소울이 흡수됨.
총 소울량을 제한함으로써 소울의 기억을 조작하는게 가능해짐.
-Increased effect of Rusted Coin.
녹이 슨 동전의 증가 효과
-Awestones now dropped more often.
이제 힘의 돌이 더 자주 드랍됨
-The bonfire warp selection screen will now highlight the top three areas where players will have the best change to connect with other players online.
이제 화톳불 전송 선택 화면에서 다른 플레이어들이 가장 많이 전송하는 장소 세 군데가 강조됨
-White phantoms will remain in other players' worlds for longer periods of time.
-흰팬이 다른 플레이어의 세계에서 지속되는 시간이 길어짐
-White phantoms will no longer return to their world if time runs out during a boss battle.
-보스와 싸우는 중에 흰팬의 지속시간이 경과됐더라도 더 이상 지네들 세계로 돌아가지 않음
-Players on their first play through can now match with players on their 2nd or further play through.
이제 1회차 유저들도 2회차나 그 이상의 유저들과 매치 될 수 있음
-Made it easier for players to match online in general.
온라인 매치가 원활히 돌아가도록 만듬
-Made it so that invading players cannot use items which invite more enemies.
침입하는 플레이어는 적을 불러들이는 아이템을 사용하지 못하도록 만듬
-NPC conversation text is now displayed more prominently than online notices.
이제 NPC 대화 텍스트는 온라인 안내문보다 더 두드러지게 보임
(위의 번역이 맞다면 땡땡이가 침입했다는 표시같은거보다 대화가 우선적으로 보이도록 바꿨다는 얘기같네요)
-Players may now choose to cancel out the effect of the Human Effigy at bonfires.
이제 화톳불에서 인간 조각상을 태웠더라도 인간 조각상의 효과를 상쇄 시킬 수 있음
-When a player cannot take part in online play due to the effect of the Human Effigy, made it so that the player can still write signs. (They still cannot summon during this period.)
인간 조각상의 효과 때문에 온라인 플레이의 일부 기능이 단절 됐을 때도 흰팬 소환 사인이 보이도록 만듬 (여전히 효과가 지속되는 동안엔 소환 할 수 없음)
-The Imitation spell now affects normal enemies.
이제 의태가 잡몹들한테도 효과를 보임
-The Hush spell is now more effective on normal enemies.
이제 음소거가 잡몹들한테 좀 더 효과적으로 작용함
-Load times shortened (PS3 only).
ps3의 로딩 시간을 줄임
-Calibrations no longer saved each time before the title screen.
타이틀 화면 전 일일히 확인하는 절차가 더 이상 나오지 않음 (?)
-Fixed issue causing map name listed on save data and actual map name after loading to not match.
세이브 데이터 상의 맵 이름 목록과 로딩 후의 실제 맵 이름이 일치하지 않는 버그를 수정
-Made it possible to skip the ending sequence the 2nd time through and beyond.
2회차나 그 이상 되는 유저들은 엔딩 시퀀스를 스킵 가능하도록 만듬
-Removed the blur effect used when looking through the binoculars.
쌍안경으로 볼 때 사용되던 블러 이펙트를 삭제
-Rouge Water, etc.: Fixed issue causing the user not to recover spell usages for spells only able to be used once.
붉은 물, 그 외 : 한번만 사용하기 위한 주문을 회복할 수 없었던 버그를 수정 (?)
-Made Old Iron King's Crown's effect function consistently throughout the game.
철킹 왕관의 효과가 게임 내내 지속되도록 만듬
-Adjusted price for Crown of the Ivory King, Ivory King Armor, Ivory King Gauntlets, Ivory King Leggings.
상아킹의 각 파츠를 모으기 위해 필요한 값을 조절함
-Fixed Issue whereby the sign in the Iron Keep was not displayed as intended once the player spoke to Lucatiel of Mirrah in Harvest Valley.
고여있는 계곡에 있는 미라의 루카티엘과 얘기를 나눠도 녹아내린 철성의 소환 사인이 보이지 않던 버그를 수정
-Corrected issue whereby users could not use Bonfire Ascetics at Undead Crypt Entrance Bonfire.
불사의 묘지 입구쪽 화톳불의 탐구자를 사용할 수 없던 버그를 수정
-Adjusted timing for Licia of Lindeldt to become the player's enemy.
린델트의 리쉬가 플레이어의 적이 되는 시간을 조절
-Adjusted conditions for lighting Majula map from "Defeat Nashandra" to "Defeat Throne Defender and Throne Watcher"
나샹드라부터 왕좌감시 왕좌수호까지 죽인 후의 메듀라 맵 조명의 상태를 조절
(케일쪽 지도?)
-To prevent invasion after defeating area bosses, made the Human Effigy effect function in this situation automatically.
인간 조각상을 태운 효과가 지역의 보스를 죽이고 나서도 정상적으로 기능하도록 만듬
-Made it possible to get the reward items after defeating area bosses even if your inventory is full at the time. (Items will drop in front of the player.)
지역의 보스를 죽인 후 보상 아이템을 얻도록 만듬. 인벤토리 창이 꽉 찼더라도 얻을 수 있음 (아이템은 플레이어의 앞에 드랍)
-Made it possible to get the reward items after using Crushed Eye Orb and defeating Licia of Lindeldt even if your inventory is full at the time. (Items will drop in front of the player.)
깨진 눈동자를 써서 린델트의 리쉬를 죽인 후에 보상 아이템을 얻도록 만듬. 인벤토리 창이 꽉 찼더라도 얻을 수 있음. (아이템은 플레이어의 앞에 드랍)
-In Black Gulch, made it possible to receive Forgotten Key after defeating a Giant when the player has 99 Souls of a Giant.
(검은 계곡) 플레이어가 거인의 소울을 99개 가지고 있더라도 거인을 죽인 후에 버려진 열쇠를 얻도록 만듬
-In Grand Cathedral, made it possible to still receive the item you are supposed to get when talking to Alsanna, Silent Oracle even if your inventory is full.
(주성당) 침묵의 알산나와 얘기하는 중에도 아이템을 받도록 만듬. 인벤토리가.. (후략)
-At the Ending, if the player has fulfilled the conditions to receive Illusory Ring of a Conqueror and Illusory Ring of the Exalted but their inventory is full, made it possible to receive the rings properly. (Players will receive the rings as soon as space is opened in their inventory.)
엔딩에서, 플레이어가 성취감 느끼는 뻘짓을 했다면 초월자의 환영반지와 극복자의 환영반지를 얻을 수 있는데
인벤토리가 꽉 찼어도 제대로 받도록 만듬 (가능한 빨리 인벤토리에 빈공간을 확보해 보상을 가져가셈)
-Adjusted rewards in online play: (Normal Online Play)
온라인 플레이의 보상 조절
-Host vanquishes invading dark phantom or arbiter spirit: Human Effigy
침입한 검팬이나 복수령를 주겨따 : 인간 조각상
-Host vanquishes a dark phantom summoned through red sign: Human Effigy
검팬을 소환 사인으로 불러내 죽임 : 인간 조각상
-Host vanquishes invading grey spirit (Bell Keeper): (1 of the following) Titanite Chunk, Titanite Slab, Twinkling Titanite, Petrified Dragon Bone.
침입한 회색령(종 수호자)을 죽임 : (이 중 하나) 쐐기석 덩어리, 쐐기석 원반, 빛나는 쐐기석, 용의 뼈 화석
-Vanquish host you invade at the covenant "Rat King" area: Added Smooth & Silky Stone in addition to Pharros' Lockstone
"생쥐의 왕" 계약을 맺는 지역에서 침입해 호스트를 죽임 : 매끈돌과 파라스의 돌
(Covenant "Blue Sentinels")
(청의 수호자 계약)
-Vanquish dark phantom when summoned as help by a Way of Blue host: Devotion to covenant up +1.
청교 계약을 맺은 신도의 도움 요청 신호를 듣고 달려가 검은 팬텀을 썰어버림 : 계약이 깊어짐 +1
(Covenant "Rat King")
(생쥐의 왕 계약)
-Vanquish client summoned to Rat King area: Added Smooth & Silky Stone in addition to Pharros' Lockstone.
생쥐 왕의 부름을 받고 소환되어 썰어먹음 : 매끈돌 파로스돌
(Covenant "Bell Keeper")
(종 수호자 계약)
-Vanquish host when invading as grey phantom: (1 of the following) Titanite Chunk, Titanite Slab, Twinkling Titanite, Petrified Dragon Bone.
회색령으로 침입했을 때 호스트를 죽임 : (이 중 하나) 쐐기석 덩어리, 쐐기석 원반, 빛나는 쐐기석, 용의 뼈 화석
(Covenant "Pilgrims of Dark")
(심연 계약)
-Host vanquishes abyss spirit in Dark Chasm of Old: added Human Effigy to Bonfire Ascetic.
오래된 어둠의 구멍에서 심연령으로 침입한 상대를 죽임 : 인간조각상 화톳불의 탐구자
(Covenant "Brotherhood of Blood")
(피의 동포 계약)
-When invading, vanquish Blue Sentinel summoned as help: Devotion to covenant up +2.
침입했을 때 도와주러 온 119 대원을 사살 : 계약이 깊어짐 +2
Scheduled maintenance for this update (Xbox 360, PS3, Steam):
대형 업데이트를 위한 점검시간
2/4 6:00 AM - 9:00 AM PST
2/4 9:00 AM - 12:00 PM EST
2/4 2:00 PM - 5:00 PM GMT
2/4 3:00 PM - 6:00 PM CET
2/4 11:00 PM - 2:00 AM 2/5 JST
한국은 2/4 3:00 AM - 6:00 AM
영잘할이 아니라서 오역이 좀 많을수도 있는데 대체적으론 맞을거에요
수정할 기력이 없으니 덧글로 수정해주시길 ㅠㅠ
고생하셨습니다 번역 센스 있네요 ㅋㅋ 그나저나 새로 추가된 아이템은 뭐가 있을까요... 젭라 온슈타인셋 좀 비율 맞춰서 나와줘 ㅠㅠ 1처럼 잉여같이 나오지 말고;
'침입하는 플레이어는 적을 불러들이는 아이템을 사용하지 못하도록 만듬' 그럼 현재는 암령이 침입한 상태로 증오의 증거나 말라붙은 손가락 같은걸 사용할 수 있었나 보군요 확인해봐야겠네요. 증오의 증거가 이런의미였구만. 암령을 하나 더 부른다.... 근데 그게 막힌다니 의미가 없어지는군요
커버넌트 오브 챔피언이라는건 패자의 계약인가 보군요
이런글엔 추천!
이제 검팬 매치가 정말 재밌어지겠네요 인간성 파밍 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
Calibrations no longer saved each time before the title screen. 이것은 플삼에서 타이틀 스크린 띄웠을 때 캐릭터를 로딩할 때마다 레귤레이션을 다운받는 것을 말합니다.
아! 여기 번역이 있었네요. 제가 번역한건 걍 지웠습니다. The bonfire warp selection screen will now highlight the top three areas where players will have the best change to connect with other players online. 이제 화톳불 전송 선택 화면에서 다른 플레이어들이 가장 많이 전송하는 장소 세 군데가 강조됨. →온라인 플레이가 가장 원할한곳 3곳을 하이라이트 해준다. (비슷한 뜻이긴하지만 이게 더 맞는 표현인것 같습니다.) Rouge Water, etc.: Fixed issue causing the user not to recover spell usages for spells only able to be used once 이부분은 붉은물 등의 마법회복 아이템들이 마법횟수를 1번만 회복시켜주던 버그 수정. 인것 같습니다.
그 홈페이지 통계 기능이 일부 게임내에 들어오는거군요 멀플이 좀더 편해지겠네요